Την τελευταία δεκαετία, οι selfies με τη κατάλληλη θήκη κινητού έχουν γίνει ο πυρήνας του λαϊκού πολιτισμού. Εάν το hashtag #selfie εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2004 , ήταν η κυκλοφορία του iPhone 4 το 2010 που έκανε τις φωτογραφίες να γίνουν viral. Τρία χρόνια αργότερα, το αγγλικό λεξικό της Οξφόρδης έστεψε τη λέξη «selfie» ώς τη λέξη της χρονιάς.
Χρησιμοποιούμε selfies για διάφορους σκοπούς , που κυμαίνονται από τα κοινωνικά έως τα επαγγελματικά μας. Σύμφωνα με μια έρευνα του 2018 , το 82% των ενηλίκων κάτω των 34 ετών είχαν δημοσιεύσει έστω μια selfie στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Μέχρι να παύσει η πανδημία σε δημόσιες συγκεντρώσεις, μια ολόκληρη βιομηχανία ήταν αφιερωμένη στη δημιουργία εκδηλώσεων selfie και μουσείων .
Δεδομένης αυτής της τεράστιας εμβέλειας και δημοτικότητας, τα τελευταία τέσσερα χρόνια το φαινόμενο άρχισε να λαμβάνει προσοχή μέσα στις γνωστικές επιστήμες. Όπως έδειξαν πρόσφατες μελέτες, συμπεριλαμβανομένης μιας πρόσφατης, ο τρόπος λήψης selfies αλλά και οι συγκεκριμένες γωνίες κάμερας που επιλέγουμε, ποικίλλει ανάλογα με το τι σκοπεύουμε να κάνουμε με αυτές.
Η αριστερή πλευρά
Από τη δεκαετία του 1970 γνωρίζουμε ότι στην ιστορική δυτική προσωπογραφία, οι καλλιτέχνες προτιμούσαν να απεικονίζουν το αριστερό μάγουλο των καθιστών τους, ιδιαίτερα όταν ζωγραφίζουν γυναίκες. Μια μελέτη του 2017 έδειξε ότι όταν πρόκειται για λήψη selfies, οι άνθρωποι τείνουν να γυρίζουν το smartphone τους για να φωτογραφίσουν το αριστερό τους μάγουλο .
Έχουν επίσης εντοπιστεί μοτίβα στον τρόπο που τοποθετούν τις κάμερες τους κάθετα αυτοί που φωτογραφίζονται μόνοι τους. Μια άλλη μελέτη του 2017 για selfies που δημοσιεύτηκε στο Tinder διαπίστωσε ότι όταν ψάχνουν να συνδεθούν, οι γυναίκες επιλέγουν τις περισσότερες φορές να τραβούν τις selfies τους από ψηλά και οι άνδρες από κάτω.
Οι ερευνητές εξέτασαν πώς αυτό μπορεί να διαφέρει από εφαρμογή σε εφαρμογή. Εξετάσανε 2.000 selfies που δημοσιεύτηκαν σε τυχαίο δείγμα 200 διαφορετικών λογαριασμών Instagram, δέκα selfies ανά άτομο. Για κάθε selfie, κατέγραψαν το φύλο του χρήστη όπως φαίνεται από τη φωτογραφία και αν έβγαλε τη selfie του από πάνω, από κάτω ή από μπροστά. Διαπίστωσαν ότι όλοι οι χρήστες, ανεξαρτήτως φύλου, έτειναν να τοποθετούν την κάμερα πάνω από το κεφάλι τους.
Αυτές οι διαφορές στη θέση της κάμερας δημιουργούν διαφορετικά είδη selfie. Το ερώτημα είναι γιατί; Πώς συνδέονται όμως αυτές οι επιλογές με το πως χρησιμοποιούνται οι selfies στις πλατφόρμες στις οποίες αναρτώνται;
Εκφραστικότητα προσώπου
Οι περισσότεροι οδηγοί “πώς να τραβήξετε την καλύτερη selfie” τονίζουν ότι η φωτογραφία του προσώπου σας υπό γωνία και από πάνω σας κάνει να φαίνεστε καλύτεροι.
Αυτό αποδεικνύεται από μια μελέτη selfies του Tinder όπου οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι οι άντρες που έβγαζαν selfies από κάτω ήταν, εν μέρει, από μια προσπάθεια να φαίνονται ψηλότεροι και ως εκ τούτου πιο αρρενωποί. Οι γυναίκες που έβγαζαν selfies από ψηλά, εν τω μεταξύ, λέγεται ότι πέτυχαν το αντίθετο και τις έκαναν να φαίνονται πιο κοντές και πιο θηλυκές.
Αλλού, η έρευνα εξέτασε τις πρώτες τάσεις στις selfie πόζες και πώς μερικές ήταν για να γονατίσουν και να συνθέσουν το πρόσωπό σας έτσι ώστε να φαίνονται πιο αδύνατα και πιο ευάλωτα, κάτι που εξισώνεται επίσης με το να είναι πιο ελκυστικό.
Προσπαθώντας να εξηγήσουν γιατί ένας ιστορικός ζωγράφος μπορεί να προτιμούσε την αριστερή πλευρά του προσώπου του, ο ερευνητής διερεύνησε αρκετές πιθανότητες . Αυτά κυμαίνονταν από το αν ο καλλιτέχνης ήταν αριστερός ή δεξιόχειρας, όπου το μοντέλο καθόταν σε σχέση με τον ζωγράφο ή αν υπήρχε, στην πραγματικότητα, υπεροχή του αριστερού οπτικού πεδίου στην αναγνώριση προσώπου: με άλλα λόγια, μπορεί το προφίλ στα αριστερά του καμβά να γίνει πιο εύκολα αντιληπτό;
Τα δεδομένα όμως δεν ήταν καταληκτικά σε όλες αυτές τις θεωρίες, εκτός από την πιθανότητα, είπαν οι συντάκτες της μελέτης, μιας βασικής οπτικής προτίμησης. Ίσως, πρότειναν, να βρούμε απλώς την αριστερή πλευρά πιο ελκυστική από τη δεξιά. Στις selfies, τόσο οι αριστεροί όσο και οι δεξιόχειρες έδειχναν την ίδια μεροληψία στο αριστερό μάγουλο, έτσι και εδώ, δεν πρόκειται για ευκολία. Αντ ‘αυτού, αυτός ο επιπολασμός υποδηλώνει ότι γνωρίζουμε, ενστικτωδώς, ότι το να δείχνουμε την αριστερή μας πλευρά είναι η καλύτερη επιλογή.
Πρόσφατα στοιχεία παρέχουν έναν σαφέστερο λόγο για τον οποίο μπορεί να συμβαίνει αυτό. Η αριστερή πλευρά του προσώπου ελέγχεται από το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου, το οποίο με τη σειρά του είναι υπεύθυνο για την επικοινωνία των συναισθημάτων. Έτσι, η αριστερή πλευρά είναι πιο συναισθηματικά εκφραστική.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι τείνουμε να αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας ως πιο ελκυστικό και συμπαθητικό στις selfies μας , παρά σε φωτογραφίες που τραβούν άλλοι από εμάς.
Ο βαθμός εκφραστικότητας για τον οποίο επιδιώκουμε εξαρτάται από το τι σκοπεύουμε να επικοινωνήσουμε και την πλατφόρμα στην οποία επικοινωνούμε. Δείχνοντας το αριστερό μάγουλο ή έχοντας μια λήψη από ψηλά δείχνουμε πιο εκφραστικοί. Εν τω μεταξύ, τοποθετώντας την κάμερα μπροστά, επιτυγχάνεται ουδέτερη εμφάνιση.
Selfie proxemics
Οι αυτοφωτογράφοι (Selfie-takers), στην επιλογή πόζας και άλλων εικονογραφικών χαρακτηριστικών, παρέχουν μη λεκτικά, κοινωνικά και συναισθηματικά σήματα στους θεατές τους. Αυτά τα σήματα μπορούν να θεωρηθούν ως το 2D ισοδύναμο των μη λεκτικών σημάτων που χρησιμοποιούμε στην προσωπική επικοινωνία.
Αυτοπροσώπως, τα άτομα ελέγχουν τη στάση τους και τις εκφράσεις του προσώπου τους και πόσο απέχουν το ένα από το άλλο, για να εκφράσουν βαθμούς οικειότητας ή αποφυγής. Από το σπουδαίο έργο του Έντουαρντ Χολ τη δεκαετία του 1960, Η κρυφή διάσταση, ονομάσαμε αυτή τη συμπεριφορά του διαστήματος ή προξέμικα.
Στις selfies, όπως στη φωτογραφία ή την κινηματογράφηση , έχετε μόνο εικονογραφικό χώρο για να παίξετε. Αλλά και αυτό παρέχει ένα σύνολο προξιμικών: τον τρόπο προσανατολισμού του θέματος, οποιαδήποτε ασυμμετρία αριστερά-δεξιά στη σύνθεση, ερωτήσεις σχετικού μεγέθους μεταξύ αντικειμένων στο πλαίσιο.
Αυτές οι μεταβλητές, οι οποίες καθορίζονται από την απόσταση από την κάμερα, και, κυρίως, η γωνία της κάμερας, συμβάλλουν στη μη λεκτική επικοινωνία των κινήτρων, των προθέσεων ή των συναισθηματικών καταστάσεων του λήπτη της selfie.
Αυτό ταιριάζει με τον τρόπο που οι selfies έχουν οριστεί ως μια μορφή αυτο-αποκάλυψης . Δεν πρόκειται απλώς για κάποιον που παρουσιάζει ή αντιπροσωπεύει τον εαυτό του, εικονογραφικά, με τον τρόπο που κάνουν τα αυτοπροσωπογραφία (διαφορά που εξετάζει η τρέχουσα έρευνά μου), αλλά ένα μέσο αποκάλυψης προσωπικών πληροφοριών μέσα σε έναν διάλογο.
Η πεταμένη φύση της selfie το ξεχωρίζει από την πιο προσεκτική, καλλιτεχνική πρόθεση ενός αυτοπροσωπογραφίου. Ομοίως, ο τρόπος με τον οποίο μια selfie σχετίζεται με το πλαίσιο και την αλληλεπίδραση. Όπως λέει ο συγγραφέας, θεωρητικός και το άτομο πίσω από το tumblr του Selfies του Μουσείου , «οι selfies μοιράζονται ως μέρος μιας συνομιλίας».
Δείτε περισσότερα για θήκες κινητών:
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ APPLE
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ SAMSUNG
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ LENOVO
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ LG
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΝΟΚΙΑ
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ SONY
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ HTC
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ NOKIA
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ALCATEL
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ASUS
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ MEIZU
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ MOTOROLA
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ VODAFONE
- ΘΗΚΕΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΕΣΟΥΑΡ ΖΤΕ
- ΘΗΚΕΣ TABLET
- UNIVERSAL ΘΗΚΕΣ